Насловна Друштво Треба ли разапети митрополита Амфилохија?

Треба ли разапети митрополита Амфилохија?

20
ПОДИЈЕЛИ

Пише: Мишо Вујовић

Ако је митрополит Амфилохије једини проблем на овим несрећним просторима, треба га под хитно лустрирати, забранити му да чинодејствује с трајном епитимијом говора чак и са најближим сарадницима, да их не би подстицао на самостално размишљање и изношење личних ставова. Митрополитова боја гласа, без обзира на садржај реченог, поодавно иритира безбожнике чије поимање свештенства сеже у револуционарну инквизиторску идеологију јахања попова и претварања храмова у оборе за стоку.

Ристо, како му тепају Црвеногорци, још на самом почетку столовања на престолу црногорских митрополита, загребао је најболнији младеж мутиралог лица нације стасале на згаришту сопствене повести. Крематоријум за спаљивање памћења у коме је најпре спржена српска нација након декрета о стварању нове црногорске, саграђен је доласком безбожне власти, која је, вероватно једина на свету, јавно судила и осудила Свевишњег на смрт стрељањем. И то у два наврата, у Никшићу и Иванграду. Претходно су стрељали или ликвидирали преко стотину свештеника Митрополије, на челу са њеним архијерејем Јоаникијем Липовцем и професором Богословије на Цетињу Луком Вукмановићем, братом револуционара Светозара Вукмановића Темпа. Оно мало преосталог свештенства или је ућуткано или је врбовано у тзв. Свештеничко удружење, читај испоставу Удбе у мантији. Из Скопља је, након разбијања Скопске митрополије и прогона митрополита Јосифа, за поглавара Цетињске митрополије доведен и рукоположен мирски свештеник Данило Дајковић, који је све до успостављања вишестраначја и доласка митрополита Амфилохија часно одолевао притисцима да Митрополију на чијем је челу одвоји од Српске патријаршије по моделу Цркве у Македонији, која је и данас непризната од осталих помесних цркава.

Не треба заборавити његов протест и часно држање приликом рушења Његошеве капеле на Ловћену.

Без мисије и утицаја у народу, с малобројним свештенством, Црква у Црној Гори безмало пола века, захваљујући св. Василију Чудотворцу, успевала је да преживи како спољне притиске тако и аутодеструкцију једног дела клира који је својим понашањем и оно мало верујућег народа удаљавао од цркве и крста за који су њихови преци вековима гинули.

Доласком митрополита Амфилохија, образованог и свестраног духовника, песника, писца, философа, полиглоте, мисионара и надасве духовног пастира, дошло је до васкрснућа Митрополије црногорско-приморске, као незаобилазног чиниоца свих деликатних дешавања у Црној Гори, па и многих ван ње. Уз оживљавање запустелих храмова, обнову руинираних и порушених, градњу нових, митрополит Амфилохије је, након педест година, уждио кандила у десетине хиљада домова духовно запуштене Црне Горе. Успео је да сагради храмове у селима и градовима, и надасве у људима, да просветли колективно ослепелу заједницу. Отварајући унутрашње очи народу, овај црноризац цетињски постао је ноћна мора господарима људских душа. У недостатку аргумената, приговор злурадих био је да поп и политика не иду заједно.

„Он завађа народ“, говорили су противници, чувајући комунистичке и борачке привилегије, не ретко стечене са два сведока.

До његовог доласка, Црква у Црној Гори била је нема. Његош је у уџбеницима фаворизован као песник, редовно представљан у народној ношњи, његова капела на Ловћену постала је иритантни синоним за великосрпство, с обзиром да је након аустроугарског гранатирања 1916. године обновио краљ Александар, унук Петровића. На њено место, оглушујући се о песников аманет, граде фараонски маузолеј, непримерен Ловћену, а још мање Његошу. Цетињски манастир, престоница духовне и световне власти до 1851. године, постаје непријатељско легло, деца се васпитавају да свештеници доносе несрећу и да треба држећи се за дугме пљунути у страна приликом евентуалног сусрета.

У судбоносним тренуцима за српски народ, митрополит Амфилохије није био нем и глув, као архипастир није своје молитве господу уздизао само у храмовима, већ као епски јунак стизао је по згариштима и стратиштима, код оних које је власт заборавила и који су недужно остављени да плаћају туђе грехе. Помагао је палим и посрнулим против којих се борио док су секли мачем са трона моћи. Делећи, дајући и делајући отвореног срца као и свако ко верује у Бога и Истину имао је грешака, најчешће у процени људи, ако поједини политичари уопште припадају тој врсти.

Његова оправдана бојазан за КиМ, за чије су ослобођење 1912. године гинули његови преци, и уз чији еп је задојен и формиран, претворена је у још једну хајку на истину. Човек који је у време највећег погрома остао са заборављеним народом, са сиротињом која није имала где и због чега да бежи, са свештенством разапињаним као у време прогона раних хришћана.

Митрополит Амфилохије на Космету је био пастир, отац, преговарач, мисионар, заштитник и погребник. Безброј фотографија о томе сведоче као и четворотомна књига „Нова Косметска голгота“, која међу бројним издањима сведочи о делу и подвигу овог архимонаха, надахнутог непролазним прегнућем својих претходника, ерудите, неуклопивог и неукротивог у световне калупе и окове. Божја је да истина ослобађа, крст чува, а правда васкрсава. Човек с божјим ликом и великим делом не умире никада, одласком са овог света постаје трајно слово у азбуци вечности и памћењу свога рода.

Разапињање Митрополита само је самопоражавајући акт немоћи моћних, да се не би прекинула традиција радовања Радовањском лугу!

20 КОМЕНТАРИ

  1. 7
    46

    Све се овдје слажем али Митрополит наш мора да поштује Патријарха и тачка.

    • 37
      6

      Апсолутно не мора. Може га поштовати само по догамтским,црквеним питањима,а унификација става по принципу копирања става патр који је подложан и погрјешкама и политикама је пут у пропаст, као папизам. Сада да апа каже убијајмо опет мачке јер су демонске животиењ, као некада,они су дужни по правилима да га слушају али здравоислећи нису! Чак су се ап Петар и Павле свађали у Библији пише око неких ставова па то није проблем. Сукоб мишљења је увијек добар ако нисмо довољно примитивни да са тим иде и мржња према другој особи. Тако да ја патријарха не мрзим али не дијелим његов став по питању Вучића и Косова,а близак ми је став Амфилохија по том питању.

  2. 26
    4

    Prvi medju jednakim je PATRIJARH!Ako Anfilohije ne postuje naseg patrijarha Irineja ja ne vidim ko je drugu,samo nijesam siguran sta je po vama postovanje,kao se ono iskazuje i na koji nacin tu bih volio da nam obajsnite,jer je ovdje potrebno pojasnjenj.Po vama je postovanje slijepo hoditi kao clanovi Vuckove stranke,to slepilo nas je dovelo dovde,ili po onoj Gagrin jde bio u svemir nema Boga?
    Dajte ljudi ostavite se savjeta covjeku koji cijeli zivot sluzi narodu Crkvi i Bogu,vi svi imate nekih debelih problem i sa vjerom i sa svoji zivotom nistavnim i prolaznim,ja mislim ,pa neka mislis ,kazi sta mislis,izjasnise ,kazi da ga raspnemo,ili da ga zadijemo kao sto su radili u doba Inkvizicije,ili da ga pozovemo na“moralno politicku odgovrnost“,ili da mu damo savjet kao onaj juce iz Beograda.
    Ili da se CRKVA modernizuje ,pa da pitamo Vlast sta ona misli ,da li jedobro da kardemo ili manje kademo,da ubijamo ili ne ubijamo,da se kurvamo i nerodjenu djecu kao posledicu naseg kurvanja bacamo u kontejner,ili da vjerujemo po potrebi ,a kad nam je muka das trcimo prema Ostrogu ,jer je to po nekim samosuluga,pa kad je tesko pomozi Sveti Vasilija,kad nam je dobro muci pope.
    Dajte ljudi ostvite se savjetovanja covjeku od 80 godina,koji citav svoj zivot posveti narodu Crkvi i Bogu,i ja mislim,eto tako,umuknite vec jednom!!!!!!!!!!!!!

  3. 18
    3

    ^

    Pogledajte ovi sliku koju je objavio Jovan Markus,tako naseg mitropolita interesuje sto kazu iz Beograda!
    hvala Jovane jos jednom!

    • 20
      3

      Фотографија је покојног Животе Ћирићс, једног од тијетких који је имс храбрости да уз митрополита буде хроничар погрома и геноцида над Србима 1999. године, уз протојереја Јована Пламенца, уредника Гласа Црногорца, Славка Живковића уредника Радио Светигоре, јеромонаха Јована Ћулибрка, сада епископа Славонског, аутора овог текста Миша Вујовића, протојереја Радомира Никчевића…

  4. 11
    5

    Поштовање Патријарха је да не може свако да изјављује како му мило .Него мора бити јединствен став.Наравно да поштујем нашега преосвећеног Митрополита него ме стах да не дође до раскола што би вољели ови Милогорци.

  5. 12
    3

    Postovani,da Vam nesto kazem,ako Oni tamo gore hoce ni ja ni Vi ni MTROPOLIT ih nemozemo u tome sprijeciti,zbog nas i naseg MITROPOLITA to se nece nikada desiti,u to budi siguran i uvjeren.Raskol je najveca kletva jednog narod i CRKVE,toga nece od strane Mitropolije crnogorsko primoske sigurno biti,jer kod svjedoci istinu nema se cega bojati.
    Ima kod nas budal ,ali u Srbiji jos vise,kod nas je policija osnovala baraku na Cetinje i predstavlja je kao neku vjesrsku ustanovu ,ili politicku organizaciju,ukoliko neko od starne bilo koga van djelovanja Mitropolije to uradi ili zeli ,ovo je jedini naci da se djeluje,drugoga nema,istinom protiv lazi.
    Ne radi se ovdje o sukobu u Crkvi ,koji pokusava isntalirati Vucic,to je evidento,ovdje se pokusav dio visokog svestenstav zadobiti za svoju izdajnicku politiku,to se reklo ne jednom,oko toga nemozemo raspravlajti,niti se uvjeravti,nemoze Crkva biti na stranu onih koji je ukidaju.Brzo ce se pokazati sva namjera ovih istupanja.Ako je patrijarh Irinej dosao do zasnanja koja su dosta sigura,pa recimo Vucic mu je povjerio odredjena gledista koaj zatupaju Rusi i Rusija ili Putn a to se krije od strane ostalih valdika ,a iz toga zeli za seb napraviti neki,nazalost moram reci,politicku dobit,sto je blasfemija ,onad je to vrlo opsano,.Ako se Vucicju ovakvom kava jeste moze ista vjerovat.
    Sam izjava da nam ga je Bog poslao je skandalozan i zabrinjavajuca,nama je do sada Bog poslao samo svog jednsounog Sina Isusa Hristosa,zna to dobro patrijarh Irnej.
    Neboj se stado maleno,zans za tu izreku,sto nam je sudjeno moramo i dozivjeti,druge nema,jednom rijecu ,mora se sve ovo pretrpljeti,straha nema sto se naroda vjernog u Crnoj Gori tice a sto se tice Mitropolita i njegovg svetenstav episkopa kaludejra kaluderica i svetenika jos ponamanje,kada bi nam vjera bila svuda tako utvrdjena bilo bi nam malo bolje i to dobrano svima,ali tako je kako je i kako mora bit.Blago tome kao se do karaja pretrpi.Pomoci ce Bog,ali moramo i mi malo mrdnuti da bi i On nesto napravio.
    Budi pozdravljen i bez straha,ne sumnaj u rakol sa strane Mitropolita i naravno svega sto on zastupa,nije ova prica odjuce,nego su ga na noz i kamenicama docekali prvi dan,vido sam to na hirotonisanju na Cetine kada je bilo,veliki je on zalogaj i za malo vece umove ,a ne za ove mozgice iz Kumrovca!

  6. 7
    7

    Никола у реду слажем се са тобом у већем дијелу.Само сам говоријо из страха од раскола само би нам то још не дај Боже требало.

  7. 15
    3

    Da ti ispricam jedni istorisku istinu,Mlecani bjehu odlucili da se Grbalj pokatolic,njihovim metoda i trikovima,glad zavladala vide ljudi sta se sprema ,a vide volju u narodu,pola tamo pola ovamo.vrijeme tesko kao i uvjek.Sto da se cini,jedni za drugi protiv,kazu idemo na Cetimnje u manastir pa sta oni odluce.Tako se otidje u manstari kod PetraI sada Svetog po savjet,saslusa ih on dobro i vidi medju njima samima kavo je stanje, ali procijeni volju naroda da se ne popusti.Pokusajte na sve nacini da do toga nedodje,ja vam sem savjeta nemogu nikako pomoci,kamenje nemoze zamijeniti brsno,vidite i samo,ako ne moze morate se spremiti i na najgore.
    Tako se sakupe braca da se vijeca sta im je raditi,solge niotkuda ,svko misli sto je najbolej ali dogovora nema,ako se popusti odose jedni a drugi ostadose ,i vremenom stvari su propale.Tako jedan kad vidje da nema vise kuda potegne kumburu puca na drugoga i napravi se guzva i svadja samo takav.taj sastanak se rasturi a od pokatolicenja do danas nista.
    Nekada se mora tako ,kao kod Gogolja!

      • 4
        0

        To je bilo, i to je istorija,bila je to borba za vjeru,ne protiv vjere i Boga koga neki tamo sahranise,a sto se pomoci tice od Boga, bice kako bude i kad bude,brini se ti za tebe i tvoju dus,.Svako je odgovoran za sebe,tako daleko kao ti nemogu misliti, o Duklji,ali ni toliko blizu od Montengru,nemam tu velicinu kao ti,poglede sireko i veder,A parole proleteri svih zemalja nijesam nikad razumio,sad razumijem poneke,kao recimo skitnjo citavoga svijeta zajedno,to je prva uspjela revolucija u Montengro u novijoj istoriji Eu,prije fantom drzave Kosovo i Metohija,ipak su Sciptari iza vas Dukljanace civilizovani jednu zeru vise,oni ruse tudje i njima strano,vi ruste svoje kao strano jer ste stranci i u svojim kucama!

      • 4
        0

        U Duklji je bilo a katolika a ima ih danas Nadbiskupija Barska postoji i danas evo 1000 godina niko je nije ni ogrebao.
        U istoriji su ostali zapisi da su Barski Katolici bili odanije Nemanjicima nego Papi Rimskom.
        Naravno ti katolici preci danasnjih katolika su bili Srbi govorili srpskim jezikom ,sto govore i djela pisaca i ucenih ljudi Bara ,katolika .
        Nadbiskup nosi titulu Primas Srpski.
        A npr Boka Kotorska je pala pod Mletacku vlast 1420 a vec 1452 Mlecani truju 72 Monarha sa Prevlake Tivatske ruse i spaljuju Manastir SV.Arhandjela Mihajla.
        G-ine Pistis ovo su samo istorijske cinjenice ,nemaju veza sa mrznjom ili ljubavi ,a sto vama ne odgovara istina pa odma okrecete na mrznju to govori o vama.
        Navedite neku konkretnu istorijsku cinjenicu .

    • 3
      0

      Slazem se g-dinom Nikolom u vezi ove price o metodama pokatolicavanja ali postoji i nastavak price.
      Mlecani ne odustaju i nalaze nove trikove a to su:
      Siromasnim familijama daju plodnu zemlju na koristenje za obradu i ne traze nista za uzvrat.
      Sacekaju par godina ili mozda i jednu generaciju da se familija prosiri da naviknu da obradjuju zemlju i da imaju egzisranciju i pristojan zivot, e onda dodju i kazu morate tu zemlju vratiti ili da bi presla u vase vlasnistvo morate primiti katolicanstvo, Sta uraditi??
      Primjer za to vam je Mrcevo polje izmedju Tivta i Grblja preko puta aerodroma.Bilo oduzeto za vrijeme komunizma sad se vraca naslednicima vlasnika.
      Ko su te familije ,prezimena ista kao grbaljaska ,odrzavili su do danasnjih dana rodbisku vezu sa prezimenjacima u Grblju a po vjeri su katolici a danas i Hrvati.
      Sto mislite kako su njihovi preci postali vlasnici te zemlje i ujedno i katolici?!?!

      • 1
        0

        To je bilo davno,iako se znamo ,ponekda ni to ne moze da im ne kaze,ali pogledaj one izmedju dva rata dosli u Boku,reci ti njima nesto,reci Petrovicma da su Njegusi ,ima oci da ti izvade,nema niko protiv toga nista,ali ta hemija sluzi drugoj hemiji,i ne od juce.Dodje Bjelopoljac ili bilo ko drugi,ljudi kao svi drugi,hoce posla i da zive,sto tu ima necsno ili cudno,nema nist,ali to je samo na pocetku,tako funkcinise od pamtivijeka do danas Kotor,vec prekosjutra procijeni situaciju a u drugu nedjelju je sasvim informisan sta mu je ciniti i kako dalje.da kojim slucajem pita ,ne sve on zna.
        Te snage ce ako se krene krenuti u secesiju ne autonomiju Boke,o tome se ovdje radi,a sto zna oavj dukljanac,procjenu vrsi samo iz licne koristi i licne potrebe do sledecih izbora on ce se zadovoljit sa 50 evra ili manje Milovih donacija ucvrscivanje svoje mafijaske imperije.Da oni znaju ili imaju ikakvog svog umnenija ili da su svoj obicaj odakle su dosli prenijeli ovdje nikome nebi bilo nista ili nedaj boze protivno ,nego naprotiv i milo.Oni nazlaost neznaju sta su ,ali jedino zanju protiv cega su,u tome su jedinstveni,Zato juris na Anfilohija,nagrda ceka ,svakoga ,ko se prvi bacio kamenicom na njega ,ili ko ga pljune prvi,ima takvih,za 30 evra ce to uraditi,Dukljnci nasi dicni,postovaoci djela i lika druga Tita!

  8. 0
    5

    Не може бити раскола. Готово све владике су уз Патријарха и синод. Има их пар и по који нису. Ако остане тако биће замијењени

  9. 9
    3

    Амфилохије је највећи Црногорац нашег времена. На трагу Његоша, Петра Цетинскога и осталих Срба. Пуна подршка Митрополиту.

ПОСТАВИ ОДГОВОР:

Please enter your comment!
Please enter your name here