Насловна Мозаик Свенашем Пастиру

Свенашем Пастиру

12
ПОДИЈЕЛИ
Пише: Николина Ћеранић

Цјеливам десницу твоју,
док знам да грешност ме вреба,
тражим спасење за душу своју,
милости и опроста за парче неба.

Видим ти срце како га разапињу,
безглаве душе што вапит не умију,
како те хуле и ову светињу,
а ја те носим у њедрима као у прћију.

Гора ми чарна на памет паде,
док те гледам и све бих ти рекла,
плашим се земље, о домаћински аде,
како је Господња крв на њој текла.

Уздам се поново да спаса има,
и да се крије у жезлу твоме,
мољење ово за вјечност ми примај,
док ти долазим као најрођенијем своме.

А једнога дана кад правде има,
негдје на трону у твоме миру,
над Црном Гором што се од Бога отима,
молићемо се за опрост Св. Амфилохији пастиру.

 

12 КОМЕНТАРИ

  1. 1
    1

    Ф.М. Достоевский и христианство

    https://azbyka.ru/f-m-dostoevskij-i-xristianstvo

    …“Почему так пишет Достоевский? Разве Европа не была христианской? «В Европе, – отвечает он, – и теперь есть христиане, но зато страшно много извращенного понимания христианства» («Записная книжка»). «На Западе, – пишет он Н. Страхову (1871 год), – Христа потеряли – благодаря католицизму, и оттого Запад падает». Отсюда и роковые для Европы последствия. За год до смерти Достоевский писал: «Да она накануне падения, ваша Европа, повсеместного и общего. Муравейник, давно уже создавшийся в ней без Церкви и без Христа, с расшатанным до основания нравственным началом, утратившим все общее и все абсолютное, – этот созидавшийся муравейник весь подкопан».
    Причину духовного омертвения Европы Достоевский видит в извращении самых основ христианства в католичестве. Именно это привело Запад к грандиозной религиозной катастрофе в XVI веке, оно же ныне породило и великую трагедию европейской культуры. При этом Достоевский подчеркивает: «Я не про религию католическую одну говорю – но про всю идею католическую». В «Легенде о Великом Инквизиторе» Достоевский раскрывает свое понимание этой идеи. Он убежден, что католичество, по существу, отвергло Христа, поскольку отвергло важнейшую предпосылку Его учения: благовестие о свободном, и только свободном обращении человека к Богу, о свободном ответе человека на любовь Божию. Католическая церковь, по Достоевскому, стремится любыми средствами, в том числе насилием и хитростью, подчинить человека власти Рима. И эта идея исходит не из любви ко Христу, а из горделивого стремления к господству над всем человечеством. То есть цель католичества чисто земная, бездуховная, и потому ее осуществлению более всего мешает именно Христос Своею проповедью о любви и свободе как непременных условиях достижения человеком истинного блага. В уста Великого Инквизитора Достоевский вкладывает ужасное признание. «Я не хочу любви Твоей, – говорит он Христу, – потому что сам не люблю Тебя. Может быть, ты хочешь услышать нашу тайну из моих уст, так слушай же: мы не с Тобою, а с ним, вот наша тайна»…

    …“Теоцентризам, карактеристика ранијих вијекова (Бог – највећа вриједност, намјена и садржај живота), замјењује хуманизам, у коме особа (мада емпиријски човјек са оштећеном природом) и не Божанство, узима већу дозу духовних и менталних вриједности. „Све је савршено природно“ – прогласили су хуманисти. Духовни препород и посвећење они не одбацују, али га прихватају као лично усавршавање.

    Хуманизам учи да особа не треба да буде откупљена, у мистеријама вјере и благодати Духа Светога, а спасава се сопственим врлинама (добродјетељима). За хуманисте-хришћане Христос није Спаситељ (Искупитељ), већ стандард (еталон) човјека, а спасење је у подражавању Христа. Сам концепт прародитељског гријеха, који иде из генерације у генерацију, хуманистима изгледа неправедан.

    Савремени хуманисти сматрају вјеру у Цркву као једини пут ка спасењу духовне пуновриједности

    Један од чувених хуманиста рекао је отворено: „Адам је згријешио, али шта ја имам са њим?“, то јест – он сам себе сматра од рођења чистим од гријеха.

    У ствари, човечанство је генетски јединствено, где се Адамов грех преноси са родитеља на потомство. Свети Јован Златоусти изражава ову мисао: ако не желите да одговарате због гријехова наших предака, ви одустаните од обећања и благослова које су им дати, али у том случају ви одбијате и Месију – Христа Спаситеља.

    Мистичну (таинску) перцепцију човјечанства, као мноштва у јединству и јединства у разноврсности, хуманиста замењује спољним принципом колективизма, а у питањима вјере субјективним концептом спасења. Модерни хуманисти, лишени осјећања благодати као доказа истинитости, виде Цркву као јединствени пут спасења духовне пуновриједности, и отуда осуђују недостатак љубави и ограниченост, ускост мишљења.

    Сада се хуманизам све више мијеша са либерализмом, у којем гријех губи демонски облик, и љубав Божија се види као толеранција за гријех, која се претвара у солидарност. Један од истакнутих хришћанских хуманиста, рекао је: „Христос је солидаран са свим људским.“ Зашто је онда било потребно Распеће?…“, архимандрит Рафаел (Карелин)

    …“The Hartford circus fire (July 6, 1944) was one of the worst fire disasters in U.S. history. More than 165 people died & more than 700 were injured.

    Sad clown Emmett Kelly, in his performer’s makeup, carrying a bucket of water in the aftermath of the Hartford circus fire…“

    https://stanjestvari.com/2014/12/27/%D0%B0%D1%80%D1%85%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B8%D1%82-%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B0%D0%B5%D0%BB-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BD-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B8-%D0%BE%D0%B1%D1%80/

    http://www.pravoslavie.ru/76030.html

    Монолог о времени, Идиот, Ф. М. Достоевский

    https://www.youtube.com/watch?v=ij9apscNl1k

  2. 0
    0

    Divna pjesma, ali me zaista bune simboli sa Ostroga.
    To su simboli, koje je postavila gospodjica Valentina Sostakovic, predstavljaju izokrenut krst naopacke, sto moze biti kopija krsta iz Vatikana, koji je takodje naopacke okrenut a piramida predstavlja masoneriju, pa sta.

    Masonerija simbolise ljubav i bratstvo.

    Inace, ja sam rimokatolkinja i ponosna sam sto je nas biskup Hocevar, poklonio veliki krst, iz kojeg izranja glava Nikole Tesle i koji se nalazi pored velikog podgorickog hrama.

    Mozda je cijenjeni mitropolit u znak zahvalnosti okrenuo krst na Ostrogu naopacke, zeleci da prezentira jedinstvo sa Vatikanom.

    Jedinstvo, koje nam je tako potrebno u ovo smutno vrijeme.

    Adeeee, dragi moji i pozdrav sestrinskoj crkvi, lijevom plucnom krili, kako nas papa voli da kaze.

    Pozdrav cijenjenom mitropolitu, doktoru nauke, koji je doktorirao u Rimu i koji tecno govori sest jezika.

  3. 0
    0

    Tako je braco, krst naopacke je znak jedinstva sa Rimom, svetskom crkvom i novom svetskom religijom, koja nikako nece tolerisati krst postavljen pravilno, no je simbol nove svetske religije piramida i naopacke okrenut krst.

    Hvala nasem Mitropolitu, sto nas vodi u modernu buducnost.

  4. 0
    0

    Mislim da bi pored onog naopacke postavljenog krsta na Ostrogu, kojeg je postavila gospodjica Sostakovic Valentina, trebalo staviti i crvenu petokraku, pa neka stoje pentogram i naopacki krst zajedno.
    Dobro bi bilo i za petokraku jednu piramidu napraviti.

    Zivio drug Tiro i SKJ.
    Zivjele svijetle tekovine NOB-a.
    Dolje burzoazija.

  5. 0
    0

    Nas mitropolit je nqajveci teolog danasnjice i vjerovatno ce mirotocit, kada ode na onaj svijet.
    A to sto je ekumenista, sta to ima veze.
    Ekumenista je i sto onda.
    Mozda je cak i mason, ali svi veliki ljudi su bili masoni.

    Mitropolit mason, pa dobro, vazno je da je on dobar covjek a to naopacke okrenut krs, mason, ekumenista, to nije uopste bitno.

    Zivjeli.

    JA VOLIM ROCK, DROGS AND ROCK AND ROL!!!

ПОСТАВИ ОДГОВОР:

Please enter your comment!
Please enter your name here